Asus Transformer Book T200TA-CP003H

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Transformer Book T200TA-CP003H op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

grrrrrrrrrr 12-06-2015

Na 3 maanden spontaan een barst in het scherm vanuit de hoek.Deze klacht komt veel voor maar asus trekt zich daar niets van aan.3 jaar garantie is maar betrekkelijk want ze komen er meestal toch onderuit. Wij zijn heel zuinig op onze laptop en hij is allen op tafel gebruikt voor wat internetten en nieuws kijken. Het scherm is heel weinig apart gebruikt. Volgens asus onze eigen schuld. Extra verzekering afgesloten omdat alles gedekt zou zijn, Niet dus kan je beter niet doen, nu gooien we nog meer geld weg. De laptop ligt nu al een jaar in de kast omdat reparatie ruim 200 euro kost. nooit geen asus meer voor ons.

Brrrrrrrrrr 13-06-2015

Ik heb geen problemen met het scherm maar zelf repareren is een stuk goedkoper, er zijn genoeg verkopers van digitizers te vinden op internet 200 euro is echt te duur.
Ik heb even gezocht en er een gevonden voor 48 euro.
Persoonlijk had ik beter een gewone laptop kunnen kopen daar ik het scherm eigenlijk nooit van het dock koppel.
Asus bevalt mij goed, beter dan Samsung (tablet) in ieder geval.

LouisH1959 14-04-2015

Gisteren een review geplaatst, vandaag al een update. De problemen die ik aangaf met het vastlopen lijken te zijn verholpen. Ik had een AVG virusscanner, deze heb ik verwijderd en een Avast virusscanner geinstalleerd. Daarna geen problemen meer ondervonden. Misschien neemt Avast minder ruimte in op de SSD schijf ? Wat overeind blijft is het feit dat ik liever een gewone 15,6 inch laptop had gekocht i.p.v. deze 2-in 1, maar dat is persoonlijk. Wat ik in mijn review ook had moeten vermelden is het feit dat de SSD schijf geen enkel geluid produceert en dat is een groot voordeel t.o.v. een harde schijf.

LouisH1959 13-04-2015

Het leek mij handig om een laptop en een tablet in een te hebben. In de praktijk gebruik ik hem echter alleen als laptop. Daarbij loopt het apparaat regelmatig helemaal vast. Bovendien duurt het soms wel erg lang (minuten) om het apparaat aan te zetten m.b.v. de knop achterop. Maar als hij eenmaal is aangeslingerd dan duurt het slechts 20 seconden voordat hij is opgestart. Helaas is het geheugen veel te klein. Ik dacht dat op te lossen met een 64 GB geheugenkaart, maar zo simpel werkt het niet. Er zijn ook positieve kanten, zoals de beeldkwaliteit. Verder is de bouwkwaliteit prima, van het tabletgedeelte tenminste. Het toetsenbordgedeelte doet goedkoop aan en tijdens het typen zie je het toetsenbord golven. Het typen zelf gaat prima, gezien de geringe afmetingen van het toetsenbord. Al met al heb ik eigenlijk veel spijt van mijn aankoop. Achteraf had ik beter af geweest met een gewone 15,6 "laptop voor hetzelfde geld.

Mr Evert4 08-02-2015

Omdat ik een nieuwe tablet nodig had gekozen voor deze Asus omdat het scherm gedeelte los gekoppeld kan worden van het toetsenbord.
Dit werkt heel prettig temeer omdat je als gebruiker zelf kunt bepalen hoe je de tablet wilt gebruiken (als tablet of als mini laptop).
Scherm heeft goede helderheid, apparaat start zeer snel op en voelt degelijk aan.
Echter is er 1 groot nadeel en dat ligt niet aan Asus maar aan Windows 8.1
Ik heb een SD card van 64GB gekocht aangezien het standaard geheugen (C drive) te weinig ruimte had. Ik dacht hiermee mijn probleem opgelost te hebben maar dat bleek niet het geval.
Programma's kun je op de SD installeren maar de meeste programma's installeren ook een deel op C.
Daarnaast installeert Livedrive (onedrive) zich op C evenals Dropbox.
Livedrive (onedrive) kun je met een ingreep (even googelen) verplaatsen maar Dropbox niet en zo raakt het interne geheugen (C drive) vol.
Met name de apps uit de Appstore van Windows geven problemen. Als je "veel" Apps of grote Apps installeert is je interne geheugen zo vol en je kunt de Apps niet verplaatsen of installeren op of naar je SD card.
Als je even gaat googelen zie je dat veel meer mensen met dit probleem zitten en er is (nog) geen oplossing vanuit Microsoft.
Dus uitbreiding met bijv. een HD of SSD heeft weinig zin tenzij je veel foto's en films hebt en op deze Asus zet.
Je zou het besturingssyteem (Windows 8) op de HD kunnen zetten echter zit deze in het dock en kun je de Asus niet meer als losse tablet gebruiken.
Kortom een prima tablet als je niet teveel Apps en programma's wilt installeren.
Hopelijk lost Windows 10 dit probleem op.

miro68 26-01-2015

Na een iets minder dan een half jaar deze tablet te hebben vallen me steeds meer dingen op.

1. hij loopt soms volledig vast.
2. Het duurt soms enorm lang (3 minuten) dat je op de start knop moet drukken
3. doordat je een ssd kunt installeren heb je lekker veel films bij je voor in het vliegtuig
4. erg jammer dat office 365 er niet bij zit, nu een wps er op gezet en dit loopt toch vaak vast
5. positief zijn de netwerk aansluiting op het doc en de vele aansluit mogelijkheden
6. de ssd kan erg snel zijn in het dok maar dit maakt niet uit want meer dan USB 2, snelheid haal je niet door de aansluitingsvorm

Brrrrrrrrrr 05-09-2014

Afgelopen dinsdag deze 2 in 1 notebook aangeschaft, als vervanging van mijn huidige laptop.
Bevalt uitstekend, ideaal als je op zoek bent naar een tablet en laptop ineen, scherm is gemakkelijk los te koppelen.
Ik gebruik hem het meest met aangesloten toetsenbord-dock.
Standaard is het apparaat voorzien van een 32Gb SSD schijf, alwaar ook het besturingssysteem windows 8.1 op is geinstalleerd.
Er is ook een versie verkrijgbaar met een ingebouwde HDD in het toetsenbord-dock van 500Gb.
Ik heb gekozen om een zonder HDD schijf te kopen, ik heb inmiddels zelf een 240Gb SSD schijf in het dock geplaatst.
Vooreerst genoeg opslagruimte.
Laptop is geheel stil omdat ik geen HDD erin heb en er ook geen actieve koeling vd processor is.
Start zeer snel op, binnen 20 seconden.
Nadeel kan zijn dat je zonder dock niet kan beschikken over de opslag die in het dock aanwezig is en dat er geen optische drive in zit, maar voor mij is dit geen probleem.
Installatie van printers etc. was ook geen probleem.
Windows 8.1 is even wennen voor mij, had windows 7 op de oude laptop.
Tot nu toe zeer tevreden.....

Brrrrrrrrrr 18-02-2015

Ik herken de problemen van vastlopen en traag opstarten niet.
Het is wel en goede zaak om genoeg ruimte vrij te houden op de c schijf.
Ik probeer zoveel mogelijk de programma's op de sd kaart of de ssd schijf te plaatsen.
Ook heb ik onedrive verplaatst naar de sd kaart.
Ik heb nu nog ongeveer 8 gb vrij op de c schijf.
De herstel partitie kan niet worden verwijderd deze zit op een of andere manier verweven met Windows 8.1